آرشیو بهمن ماه 1399

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخيص كالا، خدمات صادرات و واردات، سايت هاي بازرگاني داخلي و بين المللي

شرايط واردات كالا و مواد غذايي

۳۲ بازديد

در مقالات مربوط به آموزش واردات كالا و صفرتا صد انجام دادن آن، درمورد انواع واردات كالا صحبت كرديم. و بيان كرديم كه بر اساس قانون، كالاهاي وارداتي به سه دسته: كالاهاي مجاز، كالاهاي مشروط و كالاهاي ممنوع دسته بندي مي شود.

(براي آگاهي بيشتر درمورد اين كالاها به مقالات مربوطه مراجعه كنيد.) حال كالاها و محصولاتي كه مجاز به واردات به داخل كشور هستند، بايد داراي شرايطي باشند. اين شرايط براي محصولات و كالاهاي مختلف، متفاوت مي باشد. در اين مقاله، شرايط واردات برخي از كالاها و مواد خوراكي را بيان مي كنيم.

واردات ماهي و آبزيان

  1. ورود و صدور موكول به رعايت ماده ۷ قانون دامپزشكي كشور مصوب ۱۳۵۰ و ماده ۱۶ قانون مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي مصوب ۱۳۴۶ حسب مورد است.
  2. ورود ماهي زنده غير زينتي براي اصلاح نژاد و تكثير و پرورش با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از كسب نظر وزارت جهاد كشاورزي مي باشد.
  3. ورود لارو ميگو و ميگوي زنده براي اصلاح نژاد، تكثير و پرورش با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از كسب نظر وزارت جهاد كشاورزي مي باشد.

مطالعه بيشتر: ترخيص كالا از گمرك شهريار

واردات شير و محصولات لبني

  1. ورود كليه كالاهاي لبني به استثناي تخم مرغ نطفه دار، موكول به رعايت ماده ۱۶ قانون مواد خوردني، آشاميدني و … مصوب ۱۳۴۶ و ترخيص آنها موكول به ارائه گواهينامه بهداشت كشور مبدا مي باشند.
  2. ترخيص تخم پرندگان موكول به ارائه گواهينامه بهداشت كشور مبدا بود و منحصرا از گمرك خانه هايي كه داراي پست قرنطينه دامي وزارت جهاد كشاورزي مي باشند قابل تشخيص است.
  3. ورود محصولات از حيوانات حرام گوشت ممنوع است.
  4. ورود و صدور كليه اجزاء حيوانات و پرندگان وحشي به موافقت سازمان حفاظت محيط زيست مي باشد.

source: شرايط واردات كالا و مواد غذايي

انتخاب بازار هدف بين المللي

۳۶ بازديد

در مقالات قبل و در كلاس هاي آموزش صادرات كالا، واردات و ترخيص كالا درباره اهميت انتخاب بازار صحبت كرده ايم. و دليل مهم بودن اين موضوع را بيان كرده ايم.

حال قصد داريم در اين مقاله روش هايي براي تعيين و انتخاب بازار هدف بيان كنيم. فرايند ارزيابي فرصت هاي صادراتي در سراسر جهان پيچيده است.

بنابراين قطعا با مطالعه دقيق اين روش ها مي توانيد نتايج خيلي خوبي درمورد بازارهاي هدف بدست آوريد.

روش هاي انتخاب بازار در عرصه بين المللي

انتخاب بازار هدف در سطح بين المللي، از اقدامات مشكل  موثر در امر تجارت به حساب مي آيد. زيرا هر كشور قوانين و مقررات مخصوص به خود را دارد.

همچنين تعداد رقباي بين المللي بسيار زياد مي باشد. درنتيجه براي بدست آوردن بهترين نتايج و مناسب ترين بازار براي كالاي صادراتي يا وارداتي، بايد رويكرد و روش هاي متفاوتي داشته باشيد. مهمترين روش ها عبارتند از:

رويكردهاي كيفي

به استناد پاپادوپوليس و دنيس (۳۹-۱۹۹۸)، بيشتر رويكردهاي كيفي نوعا با شناسايي فهرست كوتاهي از كشور ها آغاز ميشوند. كه هدف از آن، بررسي بيشتر از رهگذر تعيين اهداف و ايجاد تنگناها در مسير صدور يك كالاي خاص به هريك از كشورهاي مورد بررسي است.

مطالعه بيشتر: ترخيص كالا از گمرك شهريار

رويكردهاي كمي

پاپادوپولوس و دنيس رويكردهاي كمي را نيز به دو طبقه تقسيم كرده اند:

  • روش هاي گروه بندي بازار
  • روش هاي برآورد بازار

source: انتخاب بازار هدف بين المللي